Sebuah Blog Yang Memberikan Berita Informasi artis gosip Artikel Berita Isu terkini Semasa Video dan info Menarik

Tuesday 20 January 2015

Awie Berhasrat Menderma Segala Organ Badannya Selepas Meninggal Dunia

No comments :
 Awie meluahkan hasrat hatinya untuk menderma segala organ badannya kepada pihak yang memerlukan selepas dia meninggal dunia kelak.

Hasrat ini diluahkan Awie dalam program derma darah dan organ anjuran Politeknik Kota Bahru, Kelantan Isnin lalu.

Program itu turut dihadiri Timbalan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Hilmi Yahya, Ketua Setiausaha Kementerian Kesihatan, Datuk Farida Mohd Ali dan Ketua Pengarah Kesihatan Kelantan, Datuk Dr Ahmad Razin Ahmad Mahir.

Dalam keadaan masih ramai insan yang tidak sanggup melakukan pengorbanan semulia ini namun Awie mempunyai niat murni bagi membantu insan yang lebih memerlukan suatu hari nanti.

Awie berpendapat tindakan menderma organ adalah satu perbuatan mulia kerana ia merupakan amal jariah yang besar maknanya.

”Saya berasakan menderma organ itu amat baik kerana ia dapat membantu mereka yang memerlukan.

”Pada saya, apabila meninggal dunia, badan kita akan dimakan bumi manakala roh akan pergi ke alam lain. Kita tidak boleh buat apa-apa dah apabila mati. Jadi, lebih baik organ kita diberikan kepada orang lain sebagai sedekah,” ujarnya.

Oleh demekian awie turut mengajak orang ramai supaya melakukan amalan berkenaan kerana dapat membantu banyak pihak yang menderita.

Buat mereka yang berhasrat mendermakan organ bolehlah layari www.dermaorgan.gov.my atau www.facebook.com/dermaorgan.

No comments :

Post a Comment