Sebuah Blog Yang Memberikan Berita Informasi artis gosip Artikel Berita Isu terkini Semasa Video dan info Menarik

Tuesday, 20 January 2015

Ramli MS Pertahankan Qu Puteh Daripada Kutukan Orang Ramai

11 comments :
Terlalau banyak tohmahan yang diterima penaja utama Anugerah Juara Lagu ke 29 (AJL29), Qu Puteh terutama sekali kepada pengasasnya, Dato Dr Hajjah Hasmiza Othman atau lebih dikenali sebagai Dato Vida. 

Macam-macam posting pasal Dato' Vida dan Qu Puteh yang dimuatnaik di sosial media. Ada yang berunsur lawak, dan tapi yang lebih kepada mengutuk

Selain daripada itu ada tu pulak punyalah kreatif sampai sanggup mengedit posting gambar Dato Vida. Malah, ada yang sampai sanggup tukar lirik lagu Apa Khabar untuk mengaitkan ianya dengan Dato' Vida serta Qu Puteh

Bermacam-macam kutukan yang dilemparkan terhadap Qu Puteh yang dikatakan terlalu over promote sehingga overshadow anugerah muzik berprestij tersebut.


Walaubagaimanapun dalam ramai-ramai yang duk mencerca, ada juga yang tampil membela nasib Dato Vida dan produk kebanggaannya.

Iaitu konduktur muzik terkenal, Dato Ramli MS yang sanggup mempertahankan Dato Vida serta Qu Puteh daripada terus dimaki oleh masyarakat umum.

Menerusi posting yang dimuatnaik di laman Facebooknya, Ramli menegur sikap sebahagian masyarakat yang sehingga kini tak sudah-sudah mempertikaikan penglibatan Qu Puteh dalam AJL 29.

Tulisnya, “kesian Qu Puteh korang kutuk macam-macam. Dia la yang taja penuh AJL29. Juta-juta duit dia keluar. Korang ingat dia pakai surat khabar ke bayar TV3. Adat orang meniaga macam tu la. Apa pun cara dia tu kan dia. Tahun hadapan siapa-siapa yang berani keluar RM3 juta nak lawan dia saya alu-alukan. Sebab produksi TV3 mesti buat parti lonjak-lonjak suka. Kalau yang berani mati keluar 100 juta lagi best AJL30 buat kat Paris bawa 10 ribu penonton Malaysia sekali. Hahahaha”.

Pergh, RM3 juta tu Qu Puteh sponsor, tak hairanlah setiap detik dan masa mereka perlu sebut Qu Puteh sentiasa!


11 comments :

  1. hemmm, selagi dikatakan melayu.....khianat, dengki, cemburu, irihati.....lengkap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul apa yv ramli ms katakan...kita yg tonton free ni..akur sajalah

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Kenapa perlu ade kutukan semua tu, dia kan berniaga, jadi tak hairan lah. Kalau tak suka , sekurang2 nya duduk diam sudah , itu labih baik dari terus mengutuk, buat dosa tak habis2.Sudah2 lah tu, baik mintak maaf kat dunia ni cpt2 daripada terpaksa bagi pahala kita pada org lain kat padang mahsyar kelak, tu pun kalau ada pahala.Jadi, saudara ku renung2kan lah ye.. Semoga kita semua mendapat hidayah drpd ALLAH SWT...

    ReplyDelete
  4. kesian qu putih. Dahlah duit habis tiga juta lepas tu kena kutuk pulak. Saya rasalah kalaulah duit tiga juta tu disedekahkan kepada mangsa banjir kan lagi baik, mendapat berkat, nama product pun akan top lagi dari nak sponser orang kaya lagi nak kaya. Harap ini sebagai pengajaran untuk masa hadapan.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betol jugak tu, kaya dunia, kaya akhirat.. alhamdulillah, die byk duit

      Delete
    2. Mangsa banjir pn dia tlg la..

      Delete
    3. Kan dia dh bantu mangsa banjir. Awk tak tengok tv ke???

      Delete
  5. Mnde la korang ni..vida tu meniaga..ajl tu slh satu platform marketing die..strategi mrkting di malaysia perlu eksperimen..nnde yg kdg2 mnjengkelkan sentiasa melwkat difikiran rkyt malaysia..setidak2nye brand vida ni xasing dlm.msrkt Melayu khususnye..pndekatan yg same digunakan oleh Dherbs yg buat tagline telajak laris, karekter ala2 bapok, suara yg petah n over..sume tu atrategi mrketing..bukan die mntak duit makbapak korang..apsal nak pertikai duit tu ptut derma ke mangsa manjir..vida tu org kelantan..die pun sudah pn mnderma kpd tbg bnjir..n xperlulah kite nak tau bpe die nk tlg..yg pasti die mnderma byk..

    ReplyDelete