Sebuah Blog Yang Memberikan Berita Informasi artis gosip Artikel Berita Isu terkini Semasa Video dan info Menarik

Sunday 1 February 2015

Hospital Mencuri Buah Pinggang Pesakit Ketika Pembedahan

1 comment :
CHINA: Malang menimpa Xu Xiuying, 48 setelah terpedaya dengan seoarang doktor di sebuah hospital yang mana telah mencuri buah pinggangnya sebelum dijual organ tersebut kepada sindiket penjualan organ.

Dia dimaklumkan perlu menjalani pembedahan untuk membuang kanser kolon tujuh dan setelah menyedari yang buah pinggangnya dicuri lalu dia mengemukakan tuntutan di mahkamah untuk mendapatkan pampasan.

Xiu bagaimanapun berdepan dengan masalah kerana dia telah menjalanipembedahan di dua buah hospital dalam tempoh tujuh tahun itu dan tidak tahu doktor  mana yang mencuri buah pinggangnya itu.

Biarpun hakim telah memutuskan bahawa buah pinggangnya dicuri ketika pembedahan dan perlu dibayar pampasan namun nama hospital yang bertanggungjawab untuk membayar pampasan tersebut tidak disebut oleh hakim.

Xia memberitahu, dia hanya menyedari buah pinggangnya itu hanya tinggal sebelah selepas menjalani unian X-Ray akibat sakit di bahagian belakang.

“Saya ingatkan saya dilahirkan dengan hanya sebelah buah pinggang namun selepas jiran saya memaklumkan mengenai skandal pemerdagangan organ manusia, baru saya fikir semula mengenainya,’’, ujarnya.

Harga buah pinggang yang sihat boleh cecah harga sehingga ribuan ringgit sekiranya dijual di pasaran gelap - Siakapkeli

1 comment :